Gå til innhold

PC vil ikke starte!

• Du må logge inn for å svare
14 replies to this topic

....

....

Banan

• Medlem
  • 678 Innlegg:
  • LocationHjemme
Jeg hadde er problem om at jeg var full på C disken. Jeg lastet ned er program som heter EASEUS partition manager og frigjor plass med å faktisk slette D disken (den var helt tom) og legge alt plass over på C disken. Nå ville programmet at PCen skulle rebootes, så jeg gjorde det. Nå ble det problemer.

PCen restartet, men i oppstarten så var det bare en svart skjerm. Jeg brukte da av/på knappen på PCen og fikk restartet den sånn. Jeg bruker Windows 8 forresten. Det som skjer nå er at oppstsrtsskjermen kommer. Får ikke inn bilde siden jeg er på mobil. Den har Asus logoen og en loading ikon ting tang. Dem holder på i fem sekunder. Nå er skjermen svart og oppe i hjørnet står det: EASEUS partition manager master boot mode. Deretter så begynner det på nytt og sirkulerer sånn. Har gjort masse research, men finner ingen løsninger.

Trenger desperat hjelp!!!
Jeeeeeg er en banaaaaaan henger i et treeeeee, faller aldri neeeed

KillerMuffin_

KillerMuffin_

Sauegjeter

• Medlem
  • 65 Innlegg:
Hørtes litt rart ut.. Har ikke veldig mye peil på noe som helst software, men du kan jo prøve å starte i sikkerhetsmodus å prøve systemgjenoppretting
KillerMuffin = toniip!

....

....

Banan

• Medlem
  • 678 Innlegg:
  • LocationHjemme
Jeg så det på nettet at det var et alternativ. Men vet ikke hvordan man starter i sikkerhetsmodus med w8. Finner ingen klare nok tutorials

Dette innlegget har blitt redigert av ....: 21 September 2013 - 22:47

RexyDesigns

RexyDesigns

Gullgraver

• Medlem
  • 441 Innlegg:
  • LocationKragerø, Telemark, Norge, Verden, SPAAAACEE
Dette hører ikke bra ut...... Men du kan prøve det som killermuffin sa, starte den i sikkerhetsmodus.
Men se gjennom her da https://www.google.n... on windows 8:)

Dette innlegget har blitt redigert av JakeXP123: 22 September 2013 - 08:18

....

....

Banan

• Medlem
  • 678 Innlegg:
  • LocationHjemme
Klarer ikke å starte den i sikkerhetsmodus :( får til å starte bios btw

deadmau5 Mu1tiplex

deadmau5 Mu1tiplex

Gullgraver

• Medlem
  • 324 Innlegg:
Lag tråd på microsoft sin community side.

how about no

Mkvarner

Mkvarner

Rødstein-ingeniør

• Medlem
  • 771 Innlegg:
Hvorfor lastet du ned et progran når dette kan gjøres enkelt i diskbehandling?

Nå har ikke jeg peiling på hva du har gjort, men det virker som om du har slettet D partisjonen, økt størrelsen på C partisjonen og deretter formatert C partisjonen. Isåfall er det nok bare å brenne en DVD med Windows og installere på nytt.

....

....

Banan

• Medlem
  • 678 Innlegg:
  • LocationHjemme
altså, jeg spurte broren min om han kunne hjelpe meg (han har peiling) og han gikk inn i diskbehandling. Han sletta D disken og sa at den var unødvendig, den var tom fra før av. Nå skulle han bare gjøre C disken større, men det funka ikke. Det var en annen bitteliten disk uten bokstav som var imellom. Han ville slette den, men det funkerte ikke. Han gjorde en del research men han ga opp. Jeg så at noen lastet ned det programmet, for at det skulle hjelpe. Jeg lastet den ned og sletta den broren min prøvde å slette. Nå funka det å extende C disken. Nå ville programme restarte PCen, så jeg gjorde det. "Restarting" stod det. Den restartet og resten står i OP.

Weir

Weir

Fløff!

• Stab på Hardwork
  • 7 869 Innlegg:
Tror det er best du oppretter en tråd på diskusjon.no sine sider: http://www.diskusjon...p?showforum=238

Ønsker du nye warps på Hardwork? Sjekk her da vell!
Se forumets mest populære innlegg her!

Jckf

Jckf

Teknisk ansvarlig

• Styremedlem
  • 3 830 Innlegg:
  • LocationNord-Trøndelag
Programmet du brukte har knyttet seg til oppstarten for å kunne gjøre endringene sine, men henger visst fast på noe. Start i sikkerhetsmodus ved å trykke F8 mellom BIOS POST og Windows 8-logoen. Avinstaller deretter programmet du brukte.

....

....

Banan

• Medlem
  • 678 Innlegg:
  • LocationHjemme

Vis innleggWeir skrev 22 September 2013 - 13:40:

Tror det er best du oppretter en tråd på diskusjon.no sine sider: http://www.diskusjon...p?showforum=238
Morsomt det, skulle akuratt til å gjøre det :) Skulle egentlig gjøre det tidligere, men siden fungerte dårlig på nettbrett. Låner faren min sin skitne PC. Ugh

Dette innlegget har blitt redigert av ....: 22 September 2013 - 13:52

....

....

Banan

• Medlem
  • 678 Innlegg:
  • LocationHjemme

Vis innleggJckf skrev 22 September 2013 - 13:42:

Programmet du brukte har knyttet seg til oppstarten for å kunne gjøre endringene sine, men henger visst fast på noe. Start i sikkerhetsmodus ved å trykke F8 mellom BIOS POST og Windows 8-logoen. Avinstaller deretter programmet du brukte.
Jeg har alt prøvd å starte i sikkerhetsmodus of course. Tenkte på akuratt det samme. Har lest at på w8 må du bruke SHIFT+F8, har prøvd det og bare F8. Ingenting skjer. Får fram bios ved å trykke ESC.Jeg fikk fram noe annet, jeg drog bare fingeren over alle F knappene :P Har fått fram noen bilder;

Spoiler

Zodaex

Zodaex

Dat face

• Medlem
  • 924 Innlegg:
  • LocationKakeboksen
Bra Pc valg hvertfall ;)
In-game: Xeadoz

....

....

Banan

• Medlem
  • 678 Innlegg:
  • LocationHjemme
Eneste utvei jeg ser er å reinstallere windows på nytt. Har fått starta i sikkerhetsmodus. Har også fått boota sånn recovery greier fra cd som betyr at jeg har tilgang til cmd o.l. Vil jeg miste data hvis jeg installerer windows på nytt?

Jckf

Jckf

Teknisk ansvarlig

• Styremedlem
  • 3 830 Innlegg:
  • LocationNord-Trøndelag
Du kan installere Windows på nytt uten å formatere, men det skaper mye rot i filsystemet. Jeg anbefaler deg altså å formatere, og ja da mister du alle data.

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere