Gå til innhold

Søknad om serverstøtte/Kjøp av serveren!

• Stengt emne Dette emnet er låst
30 replies to this topic

TheShadyJester

TheShadyJester

Proffesjonell X-rayer

• Medlem
  • 1 361 Innlegg:
  • LocationKolbotn
Denne trefarmen skal fylles med saplings. Derfor lurte vi i Mumbleton om vi kunne fått saplings til å fylle den ut av serveren. Dette kan evt. bli kjøpt. Vi har mest sannsynlig serverens største trefarm. Trefarmen er 100*100 i bredde og lengde, og har 6 etasjer. Altså 60.000 blokker. Det er 4946 blokker med Dirt/Grass på hver etasje som det må puttes saplings på.

Det vi trenger er: 10K Darkwoodsaplings, 10K Bjørksaplings og 8K Heltresaplings. Om serveren kunne ha sponset noe bonemeal også hadde dette vært flott.

Annet materiell vi også ønsker å få tak på til Trefarmen: 28K Glowstone/Torches og 2,4K Rails

Vi prøver å få utvidet trefarmen også, men først må vi fylle ut det vi har.

Alle er foreløpig velkomne til å hugge her, så lenge de planter etter seg, og det er ett av grunnlagene til at vi søker om støtten.

Om vi ikke får det sponset, hadde det vært fint om vi kunne kjøpt det til en billig penge.

Mvh.

TheShadyJester/Emil

Postet bilde
Bilde av trefarmen.

Dette innlegget har blitt redigert av TheShadyJester: 12 November 2011 - 02:28

* TheShadyJester
Trykk her: http://www.minecraft...7020-mumbleton/
------d

atomprompen

atomprompen

Pyro'n

• Pensjonist på Hardwork
  • 1 073 Innlegg:
  • Location127.0.0.1
Spennende! btw, skal dere ha mer darkwood enn vanlig wood? Det er jo vanlig wood som tar minst plass å lage farm av.
Jeg stiller meg positiv til at dere kan kjøpe det av serveren, men dette blir jo sikkert tatt opp på møte på søndag.
Etter flere år i undring over hvor de norske skogs-trollene ble av har vi nå funnet svaret:
-   De finnes på nettforum der de sprer hat anonymt!

FJON - Forumtråd her

WillTiltU

WillTiltU

Innleid FBI-agent; x-ray etterforsker og åstedsgransker

• Stab på Hardwork
  • 4 843 Innlegg:
Ser ikke poenget i serverstøtte da dette er fullt mulig å få tak i selv via kjøp av andre brukere.
Kundekorets helt og forbilde.

TheShadyJester

TheShadyJester

Proffesjonell X-rayer

• Medlem
  • 1 361 Innlegg:
  • LocationKolbotn
Det er ingen på serveren som har alt av saplings i en hop som vi ønsker.
De eneste som er i nærheten er dere i Vegas, som selger til ekstreme priser. 80g per dobbeltkiste. Det er over 600g for alt vi skal ha, som er en ganske kjip pris å betale, ved siden av at dere tjener utrolig mye på ett slikt monopol.

Fra min side kan det virke som om innlegget ditt er for egen og Vegas sin vinning Will.
* TheShadyJester
------d

WillTiltU

WillTiltU

• Stab på Hardwork
  • 4 843 Innlegg:
Nope, det er det ikke. Jeg trenger ikke selge de saplingene jeg har, så da sier vi det sånn... Jeg beholder saplingene.

For det første jeg synes det er unødvendig å søke om støtte til noe som dere kan skaffe selv via andre brukere. For det andre kan dere tjene penger på det dere søker støtte til.

La oss si dere får ca 4 wood per sapling i snitt -> 4 * 28000 = 112000 wood -> 1750 stacks wood -> verdi ca 1750g.

Det er derfor jeg er imot det, og nå som vi har avklart at dere ikke får kjøpe mine saplinger så ser du at det ikke er derfor jeg er imot det.

WillTiltU

WillTiltU

• Stab på Hardwork
  • 4 843 Innlegg:
Har vi monopol på saplings btw?

TheShadyJester

TheShadyJester

Proffesjonell X-rayer

• Medlem
  • 1 361 Innlegg:
  • LocationKolbotn
Hovedsaklig er ikke trefarmen til oss i Mumbleton, men til innbyggerne av tettstedet vårt. Vi gjør ikke dette for egen fortjeneste, men for at brukere skal få ett godt tilbud for å velge oss.

Jeg har i 3-4 dager prøvd å kjøpe saplings på serveren, og det er INGEN andre enn deg som har svart til meg.

Det er helt greit at du velger å ikke selge saplings, men da blir det enda vanskeligere å skaffe det. Ettersom ingen har så mye saplings.

Grunnen til at vi søker serverstøtte er fordi det er en dyr pris å betale for alt dette, når vi ikke gjør det for egen fortjeneste.
Vi putter også mye arbeid i trefarmen, for at den skal være best mulig for brukere.

Jeg mener ved å si at dere så å si har monopol, at dere mest sannsynlig har mest saplings på serveren, og i MYE større grad enn noen andre.
Personlig vet jeg ikke om noen som har mer enn 1k saplings.

Dette er helder ikke en tråd for å diskutere salg av saplings, men heller om vi kan få/kjøpe dette av serveren.

Fra første innlegg har jeg vært veldig åpen om at å kjøpe ifra serveren er helt greit, ettersom dette går serveren og spillerne til gode igjen. (istedenfor at dette skal gå i Vegas-lageret, som beholder til egen vinning)
* TheShadyJester
------d

WillTiltU

WillTiltU

• Stab på Hardwork
  • 4 843 Innlegg:
Mye av det vi får inn i vegas lageret går til utvikling av byen vår, bare for å nevne det.

Vet at dere har mer enn de 600 gullene som dere søker støtte til, og de 600 gullene tjener dere litt inn om dere gidder. Dessuten fylles trefarmen deres gradvis om dere replanter alt av saplings dere får når dere farmer.

Uansett har dere ikke så mange innbyggere at de klarer å tømme farmen uansett...

TheShadyJester

TheShadyJester

Proffesjonell X-rayer

• Medlem
  • 1 361 Innlegg:
  • LocationKolbotn
Vi har over 20 innbyggere. Og alle spillere har lov til å hogge der. Vi har allerede 5+ som hogger der uten å være innbyggere.
* TheShadyJester
------d

WillTiltU

WillTiltU

• Stab på Hardwork
  • 4 843 Innlegg:
Fortsatt ett nei ifra meg, da jeg ikke ser nødvendigheten i å gi det ut som serverstøtte.

EDIT:

Men jeg bestemmer ikke dette alene, vi får de hva de andre sier når de våkner :)

triha

triha

Grammatikkpoliti

• Skribent
  • 2 668 Innlegg:
Bare for å ha nevnt det, så diskuterte vi prisene før vi ga dere tilbudet på 80g. Ettersom man vanligvis kan regne med 4g pr/stack, valgte vi å halvvere prisen. Det å si at det er urimelig, synes jeg blir feil. Det tar faktisk tid å farme saplings, og det koster å kjøpe det for oss og. Et enkelt regnestykke for en vanlig butikk: Kjøper inn en sjokoladeplate til kr 15, selger den for kr 10. Dårlig deal? For kunden, nei. Men butikken varer ikke så lenge.

On topic:
Det er store summer dere ber om. Ettersom at vi har mer enn nok av trefarmer, og at jeg får et sterkt inntrykk av at dere vil lage den kun for å overgå Stignot sin trefarm, så blir det et nei fra meg og.

Men om dere 5 som farmer trær derfra står på, så går det fort å skaffe saplings, og inntekter nok til å kjøpe saplings.

turbohjelle

turbohjelle

Borgermester

• Pensjonist på Hardwork
  • 5 726 Innlegg:
4g pr stack med sapling?! Hva har skjedd? Har dere kjøpt opp alt og fått monopol? Før i tiden var det jo 1g pr stack..

Jeg kan donere det jeg har til mumbleton, er vel litt over en dobbelkiste. Ellers er jeg også skeptisk til å gi ut serverstøtte på noe så er så utrolig lett å få tak i, og kan i værste fall anskaffes over litt tid med å samle opp saplings når man hugger.

Railen og glowstonen må vi nesten komme tilbake til på møtet imorgen. Fra meg blir det desverre et nei på sapling.
Reinreservat?

Kaffebaronen

Kaffebaronen

Tidligere forumavhengig

• Pensjonist på Hardwork
  • 3 134 Innlegg:
  • LocationSandefjord
  • Minecraft Brukernavn:Kaffebaronen
Vil dere høre fra flere i vegas?

Skulle bare nevne at mye av gullet vi tjener, kaster vi også ut igjen til brukere i dropparty eller andre konkurranser.
Bare så det er sagt.

Når det gjelder støtte til saplings stiller jeg meg likt som alle de andre her inne.
Når man spør etter stab/vakt, si hva det gjelder.
Spør meg gjerne in-game, men respekter det, at jeg kan være opptatt.

TheShadyJester

TheShadyJester

Proffesjonell X-rayer

• Medlem
  • 1 361 Innlegg:
  • LocationKolbotn
Jeg har absolutt ikke hørt noe som helst om en diskusjon om prisen Triha.

Og jeg er sterkt uening med regnestykket også; saplings er en overskuddsvare, som du får når du hugger tre.
Det er treet du tjener penger på, mens saplingen gir deg litt mer trær tilbake igjen. Dvs at når du hugger for penger, tjener du litt penger ved siden av+til å dekke utgiftene for å hugge.

Når du sier at dere skal ha minst 2g per saplings, så ber du faktisk om mer penger enn hva du skal ha for heltre. Dette synes jeg er urimelig.

"Jeg betaler ikke mer for snerk enn jeg betaler for kakao".
* TheShadyJester
------d

TheShadyJester

TheShadyJester

Proffesjonell X-rayer

• Medlem
  • 1 361 Innlegg:
  • LocationKolbotn
Jeg vil også igjen få fram at vi også er åpne for å kjøpe ifra serveren, og ikke bare få. Men det hadde vært grei med en litt snillere pris enn den som er ovenfor.
* TheShadyJester
------d

Proff93

Proff93

Elendig til alle Minecraft relaterte ting!

• Medlem
  • 2 322 Innlegg:
  • Location/warp Veral
eg har kansje ein 10 stack eg prøver å få vekk ganske billig, so det er berre å ta kontakt:)

Dette innlegget har blitt redigert av proff93: 12 November 2011 - 12:36

Kjeder du deg? Skriv /warp Veral og se deg rundt!

-Proff93-

TheShadyJester

TheShadyJester

Proffesjonell X-rayer

• Medlem
  • 1 361 Innlegg:
  • LocationKolbotn
Jeg må også si etter at Vegas har fått serverstøtte til ting, fått warp og mer av serveren, (ikke alt etter brukerguiden) så burde det være rettferdig at vi får noe av serverstøtte.

Her er en liten oppsummering av hva vi har kjøpt og skaffet selv: Over 5 dobbeltkister svart ull (800g), 1 kiste lapiz (over 1000g), 1 kiste glowstone (200g). Vi har også kjøpt dirt for rundt 100g. Vi jobber hardt med byen, og jeg synes det er urettferdig at vi ikke skal kunne få noe hjelp til noe på serveren.

Dere sier også nei til at vi skal få kjøpe, og dette burde også åpne opp for at vi skal kunne kjøpe ifra serveren, ettersom ingen andre har så mye saplings.

Det er hyklersk og urettferdig.

Takk for meg.
* TheShadyJester
------d

WillTiltU

WillTiltU

• Stab på Hardwork
  • 4 843 Innlegg:

Vis innleggTheShadyJester skrev 12 November 2011 - 13:29:

Jeg må også si etter at Vegas har fått serverstøtte til ting, fått warp og mer av serveren, (ikke alt etter brukerguiden) så burde det være rettferdig at vi får noe av serverstøtte.

Vi fikk amarillo av Xtasy, og da fulgte warpen med, så den har vi ikke fått av servern.

Vær så vennlig å nevn i fleng...?

Nudel

Nudel

Smurfedrops er godt!

• Pensjonist på Hardwork
  • 2 437 Innlegg:
  • Minecraft Brukernavn:nudelpudel
Om dette hadde vært til et "pynteprosjekt" som skulle blitt stående, hadde jeg vært positiv til å gi serverstøtte. Men hvorfor serveren skal støtte dere i å beplante en hel trefarm skjønner jeg ikke helt?

I en trefarm av denne størrelsen vokser trærne fortere enn dere greier hugge dem ned, så hvis det er mange som bruker den fyller dere fort opp en dobbeltkiste med saplings. Vil det ta tid? Ja. Vil det være i hardworks ånd og dermed gi cred for å ha den største trefarmen på norges største server? JA!

Diskusjon angående kjøp og salg fra vegas har forøvrig ingen ting å gjøre i en tråd som dette, så jeg ber alle om å stoppe saken nå. Ta det gjerne opp et annet sted, men ikke her.
This mortal form grows weak! I require sustenance!

WillTiltU

WillTiltU

• Stab på Hardwork
  • 4 843 Innlegg:
Bare en ting til, det er ingen automatikk i at om noen står på så skal de belønnes med å kjøpe billige ting fra serveren eller få serverstøtte. Serverstøtte gis ut til prosjekter som er unike og spennende, og det gis ikke ut om det er mulig å skaffe selv for brukeren. Så du mener det er hyklerisk og urettferdig at dere ikke vil ta dere råd til å betale det som brukerne forlanger? (Sier ikke jeg, for mine saplings er ikke tilsalgs mer).

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere